Digital PR en een Social Newsroom

Is er nog onderscheid tussen Digital PR en Social? Dienen Digital PR en Social niet veel intensiever samen te werken met creatieve content makers? Earned media realiseert u tegenwoordig niet alleen maar door goede relaties met pers en bloggers. Het gaat om de inhoud die online gedeeld wordt. Vanuit welke strategie tranformeert u uw organisatie naar een nieuwswaardig bedrijf?

“Every company is a media company,”

Dit is de beroemde uitspraak van Tom Foremski, een geroemd reporter in Sillicon Valley. Het is eenvoudiger dan ooit tevoren om nieuws en beelden te delen met de wereld. Tegelijkertijd is het publiek kritischer en mondiger dan ooit. Hard roepen dat uw nieuwe product superieur is in het gebruik, kan direct worden tegengesproken door gebruikers op fora en binnen social media communities.

Dat niet alleen. Uw organisatie moet razendsnel de online dialoog monitoren om daar vervolgens adequaat op te kunnen reageren. Like a real media company dus. Bewustwording van de functies en macht van (online) media is essentieel om te overleven in deze roerige tijden. Als assertieve onderneming (en welke onderneming is dat niet?) kan u die functies en macht van media uitbuiten door zelf nieuws te maken. Een nieuw soort Public Relations ontstaat vanuit deze gedachte.

Positive Branding helpt u met een goed uitgekiende strategie voor Digital PR.

Waarom een State of the Art Social Newsroom voor u?

  1. Dagelijks pro-actief anticiperen op het nieuws in uw markt.
  2. Volledige integratie van contentmarketing en social media kanalen.
  3. Meer bereik van uw social press releases.
  4. Relevante bedrijfsinformatie voor journalisten.